۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

بهای سنگین آزادی اسلحه در آمریکا


بهای سنگین آزادی اسلحه در آمریکا

شهلا صمصامی


iran-emrooz.net | Sun, 29.07.2012, 22:12



دکتر «تین» زخم یک کودک را پانسمان کرد که اولین مجروح وارد اورژانس شد. روی صندلی چرخ دار نشسته بود. در چهره‌اش درد دیده می‌شد. لباسش خونین بود و گلوله‌ای رانش را پاره کرده بود.

اورژانس بیمارستان کودکان در کلرادو، جایی که دکتر «تین» در ده سال گذشته کار می‌کند ویژه کودکانی است که با شکستگی استخوان، تب‌های شدید و یا گاه بزرگسالان پیر و بیمار هم می‌آیند. ولی مجروح در اثر گلوله بسیار غیر عادی بود.


دقایقی پیش از یک صبح روز جمعه بود. شخص مجروح گفت، این اورژانس نزدیکترین محل به سینما بود و دوستش او را به اینجا آورد. یک سینما؟ دکتر «تین» از خود پرسید؟ مرد مجروح گفت: یک تیرانداز جمعیت را به گلوله بست. «تین» مشکوک بود. آنها در بیمارستان چیزی در این مورد نشنیده بودند. ولی در همان لحظاتی که دکتر «تین» و دکترهای دیگر لباس این مرد را پاره می‌کردند که به زخم نگاه کنند، خبر رسید که آمبولانس در راه است و مجروح دوم را می‌آورد.


در ساعت ۱۲ و پنج دقیقه نیمه شب فیلم جدید «بت مَن» «Batman» به نمایش گذاشته می‌شد. این فیلم بسیار محبوب بر اساس داستان قدیمی کتاب‌های کمدی «Comic Books» تهیه شده و قرار است آخرین فیلم از این سری داستان باشد. بلیط‌های این نمایش اول از ماهها پیش خریداری شده بود. سالن سینما کاملاً پر بود و غالباً جوانان از زن و مرد و کودک برای تماشای این فیلم پرماجرا آمده بودند. برخی نیز با لباس‌های ویژه «بت من» به هیجان دیدن فیلم افزوده بودند.

۱۳۹۱ تیر ۱۱, یکشنبه

یک موفقیت بزرگ برای پرزیدنت اوباما

جشن پیروزی هواداران اوباما در خارج از ساختمان دیوان عالی آمریکا

یک موفقیت بزرگ برای پرزیدنت اوباما

شهلا صمصامی


iran-emrooz.net | Sun, 01.07.2012, 8:48



در یک رأی بسیار مهم و تاریخی، دیوانعالی آمریکا قانون جنجالی بیمه بهداشت عمومی معروف به «اوباما کِر» را تأیید کرد. چهار نفر از قضات لیبرال، «استفان بریر»، «روت بدر گینگز برگ»، «سونیا سوتامایور»، «اِلنا کگن» به همراه رئیس دادگاه عالی «جان رابرتز» بخش مهمی از این قانون که می‌گوید «افراد بدون بیمه مجبور به خرید بیمه بهداشت هستند» را مغایر با مفاد قانون اساسی ندانستند.

رأی نهائی توسط «جان رابرتز» داده شد. وی استدلال می‌کند که «دولت فدرال این قدرت را ندارد که مردم را مجبور به خرید بیمه بهداشتی نماید ولی دولت می‌تواند برای کسانیکه بدون بیمه هستند مالیات بگذارد».