۱۳۹۱ شهریور ۱۹, یکشنبه

در کنگره دموکرات‌ها چه گذشت‪؟


در کنگره دموکرات‌ها چه گذشت‪؟

شهلا صمصامی


iran-emrooz.net | Sun, 09.09.2012, 10:39



کنگره‌ی دموکرات‌ها در شهر «شارلوت» از ایالت «کارولانیای شمالی» که از مناطق مهم در انتخابات نوامبر است برگزار شد. سخنرانانی مانند «میشل اوباما»، «بیل کلینتون»، «جو بایدن» و در پایان کنگره «براک اوباما» سخنرانی‌های پر شوری ارائه دادند.

آنچه در این کنگره چشمگیر بود، شرکت کنندگان از هر رنگ، نژاد و مذهب بود. و زنان چه از نظر تعداد شر کت کننده و چه سخنران اکثریت را داشتند.

۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

نگاهی به ایدئولوژی و برنامه جمهوریخواهان




نگاهی به ایدئولوژی و برنامه جمهوریخواهان

شهلا صمصامی


iran-emrooz.net | Mon, 03.09.2012, 1:20



در کنگره جمهوریخواهان، مهمترین و هیجان انگیزترین خبر برای شرکت کنندگان و طرفداران این حزب انتخاب «پال رایان» بعنوان معاون ریاست جمهوری بود. «رایان» نماینده‌ی با قدرت «حزب چای» و راست افراطی است. رامنی که شخصاً از محبوبیت زیادی برخوردار نیست، امیدوار است با انتخاب «پال رایان» از حمایت حزب چای، سنت‌گرایان و مسیحیان کنسرواتیو برخوردار شود.

هدف اصلی در تمام سخنرانی‌های شرکت کنندگان در کنگره این بود که ادعا کنند «اوباما» رئیس جمهور با کفایت و مؤثری نبوده است. بحران اقتصادی و بیکاری را نتوانسته است حل کند در مقابل «رامنی» بجهت اینکه رئیس یک کمپانی بزرگ بوده، تجربه کافی برای ایجاد کار و سامان دادن به اوضاع اقتصادی دارد و می‌تواند رییس جمهور بهتری باشد. در عین حال هیچ نوع برنامه مشخصی با جزئیات کافی ارائه نشد. ولی به اوباما حمله شدکه دولت فدرال را توسعه داده و وابستگی مردم را به کمک‌های دولتی زیادتر کرده است. در عین حال با ثروتمندان و بخش خصوصی خصمانه رفتار کرده است.